403

Użytkownicy
  • Zawartość

    166
  • Dołączył

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

O 403

  • Ranga
    Moderator

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.403.pl

Profile Information

  • Lokalizacja
    Warszawa
  1. z gotowców jest świetna seria wtyczek Magic Bullet Misfire
  2. Dźwięk 5:1 możesz sobie zrobić na przykład w Sony Vegas.
  3. Odradzam aif'y. Nie wiem czemu, ale after ma jakis problem z oddzielaniem naglowka od dzwieku w aif'ach i czasami wrzuca "smieci" dzwiekowe na poczatku albo na koncu sampla. Zdarzylo mi sie to ostatnio przy plikach aif z Soundtrack Pro, raz z Sound Forge. Cos glupiego, ale skoro sie dzieje, lepiej unikac takich przygod i uzywac wav.
  4. Prawdopodobnie na PC (na maku na pewno) ma się nijak. Przy renderze odpalane są kolejne instancje AE w tle, każda zajmuje sobie rdzeń i ram (max 4gb) i leci z obliczeniami
  5. To zależy. Część rzeczy możesz zrobić sam, zależy to od kompa i samozaparcia - w macu pro sam wymienisz praktycznie wszystko, w imacach/macbookach sam dołożysz ram i wymienisz dysk. Serwis autoryzowany jest w sumie jeden, choć pojawiają się kolejne i jest sporo nieautoryzowanych. Autoryzowany SADu jest... osobiście nie mam z nimi miłych doświadczeń. Gdy potrzebowałem pomocy, mądrzyli się, wymyślali cuda na kiju, znam ludzi których nawet próbowali oszukać, ale to tylko serwis - zawsze się trafi w zespole serwisantów jakaś czarna owca. Jeśli dasz kompa do wyceny naprawy, a okaże się że naprawa jest droga i z niej zrezygnujesz - policzą cię za diagnostykę. Inna sprawa, że o ile byłem świadkiem końca masy pecetów, maków padlo przy mnie znacznie mniej i to głównie długo po okresie gwarancji. Zależy co ci pada - przy laptopach masz zawsze największe szanse uszkodzić napęd dvd, połamać ekran, połamać obudowę albo zepsuć zasilacz - nic z tych rzeczy nie obejmuje gwarancja - może trochę obudowę, wymiana wyswietlacza, plyty glownej w serwisie kosztuje często tyle co nowy komputer. Baterie się zużywają, ale nowe są dostępne i łatwe w montażu. Imaki raczej nie padają, żywotne bestie, jeden zmarł na przeciążenie zasilacza, ale miał już 4 lata i był non stop w użyciu, a został podłączony do wątpliwej jakości sieci energetycznej. Za to nigdy nie widzialem padniętego maka pro - padały dyski, padał ram, grafika nawet raz padła, ale żaden z tych kompów nie przestał jako tako działać, wystarczyło wyjąć zepsuty element, włożyć nowy i voila - wszystko hula. Generalnie, cały sprzęt makowy jest bardzo jednorodny, mało jest różnych modeli, więc jeśli z twoim makiem dzieje się coś głupiego - jest 95% szans, że dzieje się to innym posiadaczom maka takiego jak ty. Wystarczy wygoglać nazwę/opis problemu i od razu wiesz co dalej robić - czy coś doinstalować, czy iść do serwisu, czy też może "ten typ tak po prostu ma". System generalnie nie pada. Mówię - generalnie - bo jak zainstalujesz od diabła udziwnień, patchy, cudów i wykonasz kilka kombinacji alpejskich z plikami systemowymi - to go wyłożysz, co do tej pory widziałem tylko raz, gdy koleś tuningował osx, żeby mu World of Warcraft lepiej chodził. System ledwo żył, ale działał. Nie ma masy wirusów na osx, więc nie masz loterii jak przy windzie - odpali tym razem, czy nie odpali? - jak go dobrze traktujesz, odpala zawsze. Czasem trzeba przelecieć narzędziami dyskowymi, poszukać pomocy w sieci, ale jak pisałem - nie ma z nim takich problemów, na które ktoś już nie odnalazł lekarstwa. Ogólnie, pomijając moim zdaniem kompletnie beznadziejny i bezczelny serwis hardware, w życiu nie chce mi się wracać do bagna zwanego windows na pc, gdzie jako user żyjesz w ciągłym stanie przedzawałowym, bo nigdy nie wiadomo kiedy przez jeden driver/wirus/sploit/program padnie cała maszyna.
  6. ustaw odpowiednie Pixel Aspect Ratio w Photoshopie dla grafiki, ktora robisz, albo tworzac nowy plik wybieraj z presetow (Video/DV PAL itd). Pixel Aspect Ratio w kompozycji i w dokumencie musi byc takie samo, zeby moc projektowac grafike piksel-w-piksel
  7. Wybacz. Zboczenie. Myslalem od razu o ogarnieciu calosci
  8. Czy ja wiem czy zaraz psucie rynku... Jeśli jesteś nowy na rynku, od czegoś trzeba zacząć. Potem jest tylko problem z podniesieniem stawek. Zrobisz tanio jeden klip, drugi, trzeci, zaczną się sypać kolejne, a za moment budzisz się z ręką w nocniku produkujac (za przeproszeniem) filmy ze ślubów i komunii obcym ludziom, bo bedzie ich na ciebie stac.
  9. Motha: ktos was w balona zrobil Takie zdjęcia to 10-15 tyś w poważnych porywach i to w stolicy.
  10. Nie zwrocilem uwagi wczesniej na link, myslalem ze mowimy teoretycznie o jakichkolwiek 4 minutach. Sprawa wymaga scenariusza (cena), zdjec z licencja (cena), zdjęć na greenie (cena), grafiki (cena), compositingu (cena), muzyki z licencja (cena), lektora (cena).... Roboty od diabła. Valoos: takie 30 tysięcy najczęściej rozpirza się tak czy siak na licencje, trzymanie studia w gotowości, światło, catering, scenarzystów... To ile budżetu potrafią zjeść same poprawki klienta - to już jest kosmos. I to nie jest tak, że te 30 tysięcy przytulasz sam po prostu taki jest budzet produkcji, a twoja w tym głowa, żeby było ładnie i żeby coś z tego hajsu zostało
  11. Prawda. Ostatnio korzystalem z tej metody dosc dawno, chyba w 7.0, gdzie trzeba bylo troche oszukać AE, by dostać te efekty. Od tamtej pory i tak zwykle projektuję najpierw w PS, a potem importuję jako composition, a efekty warstwy przechodzą do AE same.
  12. Tak jak sie cenisz Spojrz realnie na te 4 minuty animacji, zobacz ile tam jest pracy w przeliczeniu na twoj czas, przemnoz godziny przez kase i cos ci wyjdzie Mozna zrobic 4 minuty za 300 zł, można pewnie i za 300 000 Kwestia tylko, co tam jest do zrobienia.
  13. Prosto. Jak chcesz miec identycznie jak na tym filmie - robisz najpierw film ktory jest "Ladny" - bez drzenia - jako kompozycje, a nastepnie: 1. Robisz kompozycje z ta kompozycja jako layerem 2. Duplikujesz layer z kompozycja (nad), blending "screen", opacity 30, wrzucasz efekt strobe. 3. Znow duplikujesz wejsciowa kompozycje, blending "overlay", opacity (random(200) - 170) , scale [random(30)+85, random(30)+85] na oko, powinno byc dosc podobnie
  14. Jak to nie ma bevela Są wszycy, cała wesoła czereda z fotoszopa, DJ Evil Bembos i MC Dropshadow feat. Outerglow vs Gradient Fill & Stroke No dobra, jak je uzyskać w AE: 1. Robisz sobie jakis napis w PS 2. Nakladasz na niego efektow, ile bozia (Adobe) dała. 3. Zapisujesz (Jesus Saves ) 4. Otwierasz w AE jako composition 5. Voila! Oto mozesz sobie zapisac jako presety wszystkie obrzydle wszystkim efekty z PS