imedia

Użytkownicy
  • Zawartość

    16
  • Dołączył

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

O imedia

  • Ranga
    Nowy
  1. Po pierwsze powinieneś adresować do parametr POSITION światełka, Po drugie efekt ma dwie wartośći pozycji (macież [0,1]), więc musisz zaadresować do x i y tylko. skrypt powinien być taki: [thisComp.layer("light 1").transform.position[0],thisComp.layer("light 1").transform.position[1]]
  2. Napisałeś że masz film z kamerki w formacie mp4 1080, Więc taki jest twoj format źródłowy i zachowaj go. Nie ma sensu dekompresować do avi z wielu banalnych powodów. Nie będzie się płynnie odtwarzał n.p. Quicktime wystarczy
  3. Renderuj partiami najlepiej do sekwencji obrazu, np png. Być może na którejś ramce obrazu zatykasz pamięc efektami albo rozmiarem bitmap i Ci się wywala program. Przy renderowaniu sekwencji szybko zorientujesz się na której ramce masz namieszane. Sekwencje połączysz sobie potem w całość i wyeksportujesz całość.
  4. Spróbuj wyeksportować do flv, albo do mp4 (h.264 w ustawieniach). Parametry do html (jeśli użyjesz jakiegoś flashowego playera): ...loop=1&autoplay=1... Polecam ten player: http://flv-player.net/players/maxi/generator/ pętle ustaw sobie na work area.
  5. Przecież to można powycinać, animować i transformować w AE, obraz nie jest bardzo skomplikowany, animację będzie w pętli. Dużo mniej pracy niż przy 3d i efekt zostanie zachowany. Nawet Photoshopem to można ładnie zrobić.
  6. Do programu importujesz pliki źródłowe i zawsze takimi pozostają. Program tego nie modyfikuje. Ale to dyskusja na inny temat przecież.
  7. Tobie chodzi chyba o animacje w stylu south park albo władcy Móch. Zobacz sobie tego tutka: http://library.creativecow.net/articles/ebberts_dan/layer_looping.php. Zrób tym sposobem, a finezyjne animajce dopieścisz puppetem na elemencie.
  8. Najlepiej do sekwencji PNG [make movie - output modules: PNG sequence, Chanel RGB+ALPHA, COLOR STRAIGHT (Unmated)]
  9. Możesz ten format przekonwetować do nieskompresowanego avi jakimś darmowym narzędziem - np. wspomniany virtual dub. Licz się w tym wypadku z b. dużym plikiem i dropowaniem (brak płynności) przy odtwarzaniu. Najlepiej było by jednak dla Ciebie, zaimportować format MP4. MP4 w After Effects obsługiwane jest przez quicktime - może uaktualnij QT.
  10. Za program nie nalicza się cła, bo to wartość niematerialna, cło liczy się od nośnika i innych. Żeby to poskutkowało, na invoice (amerykańska faktura) musi byś wszystko wyszczególnione w osobnych pozycjach. A takie invioce rzadko jest tak rozbijana. Ja za pakiet adobe zapłaciłem 10% cła od całości, gdyż nie miałem rozbitego zakupu na osobne pozycje. Wymienione sposoby na ominięcie cła są znane i możesz poczytać o nich na internecie. Wystarczy, że wysyłający na nalepce przewozowej zaznacza, że to "GIFT", lub w "value" wpisuje kwotę 1$ dopisując np, że to "promotional stuff". Niestety nie wiem jak to się odbija przy księgowaniu zakupu na firmę. Dalej uzupełnię moją wypowiedź o parę istotnych informacji: Faktura z Ameryki (invoice), wygląda trochę inaczej niż nasze (brak vat, nip) dlatego też pisałem o księgowaniu przez dokument wewnętrzny. Korzystając z firmy kurierskiej będziesz miał mniej zabawy z papierkami - polecam FEDEX, gdzie można płacić przelewem, w UPC - gotówka. W Urzędzie celnym naliczą cło z wartości faktury ( u mnie niestety wspomiane 10%). Potem naliczą na to nasz VAT (z kwoty na invoice + cło + obsługa celna). Pamiętam, że musiałem wyrobić w Urzędzie Celnym jakiś numer do rozliczania się. Nie pamiętam teraz nazwy.
  11. Z Ameryki dostajesz fakturę - Oczywiście na firmę, jeżeli chcesz ująć koszt. Z takiej faktury robi się Fakturę wewnętrzną, którą dokumentujesz w papierach (przeliczenie wg. kursu walut NBP w dniu zakupu i naliczenie VAT). Urząd Celny generuje jeszcze jeden dokument "SAD" - z tego dokumentu dokonasz obliczeń Cła. Cło stanowi twój koszt. Jak chcesz zapłacić minimalne cło, to zakup powinien na fakturze być rozbity na elementy pierwsze i wycenione: - pudełko, instrukcja, nośnik DVD , oprogramowanie. Wtedy podstawa do naliczenia cła jest wszystko poza programem (w praktyce obowiązuje dobra wola urzędnika w polskim U.Celnym - taka lokalna patologia, jakich u nas wiele). Są pewne sposoby na ominięcie cła (prezent, próbka, cena wolna od cła), ale z Adobe to nie przechodzi, chyba, że jest jeszcze jedna zaufana osoba pośrednicząca w handlu. Popytaj się swojej księgowej w sprawie doliczenia VAT. Pozdrawiam.
  12. Z początku myślałem, że CS4 nie obsługuje technologii Hyper-Threading, ale to przecież techn. dość stara, (pojawiła się w Pentium 4, przełom roku 2000 -2001).
  13. Jeżeli chodzi o kupowanie z USA, to nie ma problemu. Licencja jest ważna na całym Świecie. Sam kupiłem, używam, zarejestrowałem pakiet, otrzymałem własny adobe ID.... Wrzuciłem w środki trwałe, itp. Nawiasem pisząc pakiet zakupiony z środków Urzędu Pracy Adobe zabrania jedynie dystrybucji oprogramowania poza USA. Na pudełku (naklejka) wyraźnie napisali, że jest to kopia do dystrybucji na terenie USA. Żeby być legalnym użytkownikiem programów sprowadzonych z stanów na terenie EU i innych, trzeba się pofatygować i zakupić w USA od autoryzowanego dystrybutora - kupować trzeba zawsze wersję pudełkową w której znajduje się kartka z kluczami licencyjnymi. Proponuję więc poprosić znajomego w USA, żeby kupił w sklepie (NIE PRZEZ INTERNET!) program i wysłał do Polski (Cło nie jest naliczane na wartość niematerialną). Całe zamieszanie dotyczy tylko dystrybutorów, a nie klientów końcowych. P.S. Ostatnio na allegro pojawiło się wiele kopi sprowadzonych z USA. Jeżeli ktoś jest zainteresowany zakupem przez ten serwis aukcyjny, powinien przed zapłaceniem upewnić się, że kupowany program zawiera w pudełku klucze licencyjne. W przypadku wersji tzw. OEM może być problem z zarejestrowaniem programu gdyż wersje te wymagają aktywacji przez internet. Pozdrawiam .
  14. Ja mam takie pytanie: Dlaczego przy intelu i7 AE CS4 widzi tylko 4 rdzenie ? AE CS5 widzi już 8. ???? P.S. Nie polecam rozwiązania (/3gb w boot.ini). System staje się bardzo niestabilny.
  15. Mam ATI HD5730 i z open GL też miałem jaja. NA windosowych (win7) sterownikach w afterze działał openGL, choć b. żałośnie. Na sterownikach z Catalyst, wo gule nie widzi openGL.