Zaloguj się, aby obserwować  
Obserwujący 0
patrykos360

Waga pustych klatek

4 posty w tym temacie

Witam bardzo serdecznie!

 

Mam taki problem gdyż posiadam gotową 40sekundową animacje z przezroczystością, powiedzmy ze ma 200px x 200px

 

animacja jest od początku do tych 40 sekund i się kończy (tak ma być), później dodaje 30minut pustego miejsca, gdyz chce by dlugosc filmiku była ustawiona na pol godziny, na poczatku animacja przez 40sekund a pozniej nic przez pol godziny :) rozumiecie? :)

 

After effects działa dziwnie, myślałem ze podczas renderingu waga pliku będzie dotyczyć tylko tych pierwszych 40 sekund, czyli jakies 200mb, a tu sie okazuje ze on dodaje wage do tych pustych klatek tez, i całość wazy ponad 5gb.

 

Moje pytanie brzmi czy mozna jakos wylaczyc by after effecs nie dodawal wagi do pustych klatek? bo po tych 40 sekundach nie ma nic przeciez wiec dlaczego on dalej dowala kolejne megabity? :)

 

Renderuje za pomocą quicktime, ale już próbowałem renderować wszystkim co jest w tym programie i zawsze waga jest ogromna

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pusto jest w projekcie, ale w trakcie renderingu, pusta przestrzeń jest zamieniana na bitmape z czarnymi klatkami, czyli masz 29minut czarnych klatek. Proces renderingu i tak upraszcza sobie ten zapis, bo nic się nie dzieje w tym czasie. Nie trzeba obliczać co będzie w następnej klatce, ale 29 minut, to jednak 29 minut, więc swoje ważyć musi.

2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pusto jest w projekcie, ale w trakcie renderingu, pusta przestrzeń jest zamieniana na bitmape z czarnymi klatkami, czyli masz 29minut czarnych klatek. Proces renderingu i tak upraszcza sobie ten zapis, bo nic się nie dzieje w tym czasie. Nie trzeba obliczać co będzie w następnej klatce, ale 29 minut, to jednak 29 minut, więc swoje ważyć musi.

 

Dzięki za błyskawiczną odpowiedz ;) no cóż myślałem ze można to jakoś obejść, ale jeśli się nie da to trudno :)

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wciśnij ctrl+alt+m, przeniesie Cie do media encodera i tam użyj zwykłego H.264, nie QuickTime H.264. QuickTime potrafi sporo ważyć, taki trochę mało stratny kodek bym powiedział. Zwykły h.264(mp4) powinien sobie trochę bardziej pomagać i powtarzający się piksel brać z poprzedniej klatki, co powinno dać Ci mniejszą wagę. Czas renderu i tak będzie długi bo musi przelecieć przez każdą klatkę, ale waga powinna być dużo dużo mniejsza :)

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  
Obserwujący 0