Zaloguj się, aby obserwować  
Obserwujący 0
web4pro

nVidia vs. ATI dla After Effects i Premiere

13 postów w tym temacie

Witam,

 

nie widzę przypiętego podobnego wątku więc postanowiłem założyć nowy. Magluję ten temat od dłuższego czasu, chciałbym przedstawić kilka faktów i zasięgnąć Waszej opinii.

 

Fakt 1

Karty nVidia mają okrojone parametry w porównaniu do kart ATI w podobnej cenie. Dlaczego? Żeby profesjonaliści potrzebujący pełnej wydajności kart nVidia kupowali karty z procesorami Quadro kosztujące kilkukrotnie więcej niż zwykła karta dla gracza z serii GTX.

 

Porównanie wydajności:

luxmark.png

Źródło: http://www.tomshardware.com/reviews/geforce-gtx-680-review-benchmark,3161-15.html

 

Wątek na forum Adobe: http://forums.adobe.com/message/4359689

 

Porównanie wydajności nVidia i ATI w skomplikowanych obliczeniach (Bit Coin mining): https://en.bitcoin.it/wiki/Mining_hardware_comparison

gtx580 - 156.6 Mhash/s

HD 7970 - 600+ Mhash/s

 

Fakt 2

Premiere CS6 wspiera karty ATI

 

"Premiere Pro CS6 now works with GPU acceleration on ATI cards", źródło: http://forums.adobe.com/message/4448624

 

 

Do czego potrzebujemy GPU przy pracy z After Effects?

- live preview przy kamerze 3D i efektach 3D (OpenGL)

- rendering przy użyciu OpenGL

- coś jeszcze? (czekam na odp w komentarzach)

 

Z tego co się orientuję OpenGL to technologia używana przez nVidię. Ati używa konkurencyjnej zwanej OpenCL. AE wspiera OpenCL tylko dla komputerów MAC i to tylko dla dwóch modeli kart ATI (źródło: http://forums.adobe.com/message/4359689).

 

Moje pytania:

  1. Czy używacie renderingu przy użyciu OpenGL? W tej chwili posiadam GTX 570 i pliki wynikowe są bardzo słabej jakości - np poszarpane krawędzie. Może i przy użyciu GPU rendering jest szybszy ale przez te poszarpane krawędzie nie używam tej opcji. 
  2. Skomplikowane projekty używające wielu efektów rozkładają pracę na CPU i GPU bez zaznaczonej opcji renderu z użyciem OpenGL? Czytałem gdzieś, że video i zwykłe efekty liczy CPU, a jakieś obroty 3D, efekty pary/mgły liczy GPU - prawda?
  3. Podgląd live preview staje się znacznie płynniejszy gdy używamy OpenGL (ikonka błyskawicy) niż przy samym użyciu CPU. Nie ma jakiegoś sposobu włączenia natywnej obsługi OpenCL ze sterowników ATI?

 

Skąd ten pomysł? Ponieważ AE standardowo obsługuje tylko kilka modeli kart nVidii a dla pozostałych można włączyć obsługę z poziomu sterownika (szczegóły: http://www.studio1productions.com/Articles/PremiereCS5.htm#Note_1

 

Czekam z niecierpliwością na Wasze odpowiedzi i doświadczenia związane z tym tematem. Jeśli powyższe fakty uważacie za interesujące nie mam nic przeciwko przypięciu posta, żeby każdy wiedział na co się pisze wybierając nVidię. 

 

 

2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mylisz pojęcia.

OpenGL nie ma nic wspólnego z Open CL, odpowiednikiem Open CL jest CUDA.

Wyniki w Luxmarku można sobie w ...buty wsadzić bo on zwyczajnie jest zoptymalizowany pod karty korzystające z Open CL.

Open CL to "wolny standard" w przeciwieństwie do CUDA które jest własnością NVidii, dlatego korzysta z tego ATI i na tym koncentruje swoje wysiłki.

Tak więc w aplikacjach optymalizowanych pod CUDA Radeony zapewne polegną, i odwrotnie, problem w tym że aplikacje komercyjne preferują właśnie opatentowane CUDA zamiast open source'owego Open CL.

 

PS. ATI też ma drogie karty "dla profi" tyle że są mniej znane, nazywają się FireGL.

1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sądząc po zadanym pytaniu wnioskuje że używasz AE w wersji CS5 bądź niższej, więc jeśli chcesz w pełni wykorzystać moc swojej karty graficznej przesiądź się na CS6. Co do twoich pytań to odpowiem krótko: CPU liczy większość efektów, a GPU grafikę 3d oraz kilka pluginów pod niego napisanych w tym korekcja kolorów. Przykładowo GPU nie policzy Ci motion-blura, cząsteczek itp. a z CPU będzie skomlał na obliczeniach świateł, cieni i obiektów trójwymiarowych. Więc dobry procesor oraz w miarę przyzwoita karta graficzna to podstawa komfortowej pracy w AE... nie będe wchodził nawet w tematy dysków, pamięci, optymalizacji itp. :D Reasumując do AE tylko nVidia, nVidia, nVidia oraz Intel, Intel, Intel... lepszej konfiguracji nie ma i nie będzie!  :D

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sam jestem posiadaczem Radeona i jak go kupowałem to jeszcze wtedy nie myślałem o zastosowaniu typu ae, premiere itp.

Teraz myślę poważnie nad zmianą na nVidie np. na te nowe gtx z serii 7xx, ew. nawet na takiego gtx570 co masz, właśnie ze względu na technologie cuda.
 

Ale z drugiej strony nie wiem czy czasem nie lepiej się powstrzymać, i poczekać na wydanie nowego oprogramowania od Adobe.
Nowa wersja Premiere Pro ma w pełni wykorzystywać technologie OpenCL (która właśnie jest "niby" sporo wydajniejsza od cuda), nie wiem natomiast jak to będzie z AE.

 

W AE z tego co wiem gpu głównie używane jest do Ray-tracing'u 3d, czyli w wersji CS6. Ale jednak się raczej skuszę niedługo na zmianę.

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Czyli podsumowując zmieniając kartę na ATI:

- tracę ray-tracing 3d (dla CS6, bo jak mam CS5 to nic nie tracę, ponieważ ta funkcja jest od wersji CS6)

- niektóre efekty które mogłoby policzyć GPU przy renderingu policzy CPU

 

Premiere CS6 już wspiera OpenCL więc w tym wypadku nic nie tracę.

 

Zgadza się?

 

Co do konfiguracji to najlepiej 2x Xenon, po 3GB ramu na każdy rdzeń i oddzielne raid'y-0 z SSD na system, bufor, matsy i wynik + Quadro. Całość lekko podkręcić, tak żeby zachować 100% stabilność + chłodzenie wodą. O czymś zapomniałem? 

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Premiere CS6 tak na prawdę nie wspiera jeszcze OpenCL, tylko jak napisałeś na MAC'a i twierdząc po Twoim wpisie tylko 2 karty. Natomiast następna wersja ma w pełni spierać i nie tylko MAC'a.

 

Ja używam i7-3770K po OC na 4.5GHz i na prawdę wg mnie bardzo dobrze chodzi więc polecam : ) A jak coś tańszego to najlepszym wyborem wydaje się i7-2600k.

SSD na system + programy, ale fajnie mieć oddzielny SSD na Cashe do AE, ale to już spore wydatki są, więc nawet jakiś szybki hdd, lub spięte w raid0 jak napisałeś wydaje się rozsądną decyzją.

 

Jeżeli chcesz bawić się w na prawdę mocne OC to wodne chłodzenie jak najbardziej, ale jak nie masz zamiaru tak strasznie mocno podkręcać to zwykłe, powietrzne chłodzenie starczy, w końcu mniejsze koszta.

 

Wg mnie Quadro jest za drogie, ale jak kto woli, ten gtx570 przecież bardzo dobre wyniki osiąga w renderach.

 

Tak samo jeśli chodzi o RAM w AE, niby ma być w następnej wersji możliwość ustawienia multirenderingu nie tylko 3GB na rdzeń, ale nawet do 6GB na rdzeń. Także możliwości się zwiększą i jak chcesz możesz o tym pomyśleć (dla mnie nie bardzo bo mam 4 sloty już zajęte po 4gb xD)

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam i7 2600k, będę kręcił do 4.5Ghz+ chłodzone powietrzem. zostaje mi tylko dokupić 2 dyski SSD. W tej chwili 24GB RAM 1600Mhz, przy 32GB+ można już sobie zrobić tzw RAM-DISC i zapisywać do niego finalny projekt, a dopiero po skończonym renderze z ram-dysku na SSD/HDD.

 

Zrezygnuje chyba zatem z hd 7970, aczkolwiek bardzo kusi mnie możliwość dorobienia paru złotych na kopaniu Bit Coinów kiedy mam kompa w idlu (na obecnej umowie wynajmu nie płacę za prąd :P). 

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprzętu do pracy NIGDY się nie podkręca, to dobre dla dzieci i 40 letnich "no life'ów"

Kupujesz taki sprzęt żeby wystarczał do wygodnej pracy, dzisiaj ceny są śmiesznie niskie i dobra stacja robocza zwróci się szybko.

-1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś nie kręci to może spokojnie kupić połowę tańsze komponenty - nie przystosowane do kręcenia. 

 

Tutaj super zestawienie sprzętu i wyników popularnego benchmarka:
http://ppbm5.com/DB-PPBM5-2.php

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oj mocno się mylisz : ) Właśnie po to kupujesz procesory z odblokowanym mnożnikiem, żeby je podkręcać. Nie mówię tu o wartościach kolosalnych i bicie rekordów, tak to wtedy nie.

 

Ale trzeba być dziwnym żeby nie kręcić procka, którego możemy spokojnie podkręcić. Praca staje się wtedy dużo wydajniejsza, i jak wszystko poprawnie ustawisz nie ma mowy na "freeza" czy tego typu rzeczy.

1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie mylę się, po prostu jestem widać dziwny.

Mam sprzęt który spokojnie wystarcza na każdy, nawet mocno rozbudowany projekt, nie mam potrzeby podkręcać.

Poza tym w czasie który musiałbym poświęcić na szukanie stabilnych ustawień wolę wziąć kilka zleceń i zarobić tę różnicę w cenie sprzętu.

Procesory które macie nie są przeznaczone do profesjonalnych stacji roboczych, to typowe procki desktopowe dla graczy i wspomnianych wyżej 40 letnich prawiczków jarających się kolejnymi kilkoma punktami w 3D Smarku.

Mam płytę z dwoma sześciordzeniowymi Xenonami i to jest optymalny konfig do zastosowań profesjonalnych.

Oczywiście osiem rdzeni lepsze ale wtedy kiedy kupowałem jeszcze ich nie było na rynku.

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To, że Ciebie stać na 2x Xeon* to nie znaczy, że każdy se może pozwolić na coś takiego. I nie mów mi, że podkręcenie procka daje tylko jakieś śmieszne punkty w benchmarkach...

Sam porównywałem kiedyś stockowe taktowanie a podkręcone do 4.5 i różnice były na prawdę zadowalające jeśli chodzi o rendering w samym AE. Po to jest ta literka "K" na końcu żeby taki procesor podkręcić pod własne potrzeby, bo czemu niby nie, jeżeli ma to przyspieszyć naszą pracę. Nie widzę nic w tym "dziecięcego" przy optymalizowaniu naszego komputera do pracy.

 

Obrażasz w tym momencie bardzo dobrych grafików, motion designer'ow etc. mówiąc że takie procesory jak przykładowo i7-2600k nie nadają się do pracy i są dla "prawiczków jarającymi się punktami". Nie fajne stwierdzenie, tak jakbyś mówił że od sprzętu zależy jakość naszych projektów.

 

Nie widzę nic złego w przyspieszeniu naszej pracy. Uważam, że dalsza dyskusja na ten temat nie ma sensu, masz kasę to nie podkręcaj ale nie mów innym, że to dla dzieci tylko dlatego że mają słabszy procesor (który na dobrą sprawę wcale taki słaby nie jest).

 

PS: na pewno w przeciągu ~30min, ba nawet załóżmy 1h zdobędziesz kilka zleceń i je wykonasz : D kurde aż zazdroszczę : P

2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmmmm, mam rozumieć, że w przypadku obróbki video najlepsze będą karty Nvidia ?

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  
Obserwujący 0